Huisregels
Hoe gaan wij met elkaar om?
- Wij zijn er voor u en uw gezondheid. Wij proberen u zo snel mogelijk te behandelen.
- We gaan respectvol met u om, wij verwachten dat ook van u.
- Spoedgevallen gaan voor, soms ook uitloop van eerdere consulten. Graag uw begrip.
- Respecteer de privacy van andere patiënten én van onze medewerkers.
- Daar hoort ook bij, dat u voldoende afstand bewaart tot een patiënt die aan de receptie overlegt met een medewerker.
- Mobiel bellen mag in de wachtruimte. Spreek zacht, veroorzaak geen overlast. Zet uw telefoon wél op stil als u in de huisartsenpraktijk komt of als onze medewerkers u daarom verzoeken.
- Maak niet ongevraagd foto’s of filmpjes in de wachtkamer bij de receptie of in spreekkamers. Foto’s, geluids- of video opnames van de praktijk of van de medewerkers mogen niet op sociale media of in familieapps geplaatst worden.
- Wij verstrekken géén informatie over u aan derden die u niet behandelen zonder uw uitdrukkelijke toestemming. Zelfs niet aan een familielid dat de beste bedoelingen heeft, tenzij u ons daartoe zelf toestemming hebt verleend.
- Als er reden toe is, vragen medewerkers om uw identiteitsbewijs. Soms is dit ook wettelijk verplicht.
- Dieren zijn in het Medisch Centrum niet toegestaan. (Als u begeleiding door een officieel erkende hulphond nodig hebt, is dat een uitzondering.)
- Kom niet onder invloed van alcohol of drugs in de praktijk. Roken is in het gehele medisch centrum niet toegestaan. Bij overlast kan de toegang geweigerd worden.
- De praktijk is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal. Let zelf op uw eigendommen.
- We accepteren geen discriminatie, beledigend of bedreigend gedrag, (seksuele) intimidatie, agressie of geweld. Als onaanvaardbaar gedrag toch voorkomt, spreken wij betrokkene daarop aan. We noteren een waarschuwing ook in het dossier. Bij agressie, bedreiging en geweld wordt aangifte gedaan bij de politie.
- Met iemand die zich stelselmatig niet aan de huisregels houdt kunnen wij geen goede zorgrelatie hebben. Dan gaan wij eenzijdig over tot het verbreken van de behandelrelatie conform de KNMG richtlijn. Wij schrijven betrokkene uit. Die is dan niet langer patiënt van onze praktijk en we verlenen geen zorg meer.
En hoe is de zorg in onze praktijk in gericht?
- In onze praktijk werken een groot aantal medewerkers en behandelaars.
- De behandelaars zijn geregistreerd, bevoegd en bekwaam in hun vakgebied. Alle behandelaars zien patiënten met diverse medische hulpvragen. Sommige behandelaars hebben ook een specialisatie.
- Wij leveren zorg volgens de moderne geldende standaarden in de huisartsenzorg. Dat mag u van ons verwachten. Die standaarden stellen ook hun grenzen. Wij gaan niet buiten onze professionele standaarden, waardoor we niet altijd volledig aan elke verwachting kunnen voldoen. Daar verwachten wij uw begrip voor.
- De doktersassistente kan u bij veelvoorkomende klachten goed adviseren, een behandeling of een onderzoek in gang zetten of een aantal medische handelingen uitvoeren.
- Voor het maken van een afspraak zal de assistente uw hulpvraag nauwkeurig uitvragen om u bij de juiste behandelaar in te plannen op de juiste termijn. Dit verantwoordelijke werk heet ‘triageren’. Daar worden de assistentes in opgeleid en op nageschoold.
- U kunt een voorkeur voor een behandelaar aangeven. Daar willen we waar mogelijk rekening mee houden, maar dat kan lang niet altijd. De assistente bepaalt bij welke behandelaar de afspraak wordt in gepland.
- Kunt u niet op uw afspraak komen? Meld dit dan uiterlijk 24-uur van tevoren telefonisch bij de assistente (maandag t/m vrijdag). Als u zich niet tijdig afmeldt, dan kunnen wij een ‘no-show’ tarief aan u in rekening brengen. De zorgverzekeraar vergoedt die kosten niet.
© 2024 Het team van Huisartsenpraktijk Pasteur en Zamenhof.